7 Mart 2013 Perşembe

SAHAN-ATAŞEHİR VEGA








Sahan Restaurant,1970 yılından beri İstanbul,Anadolu yakasında daha faal olan ve bugün zincir haline gelmiş firma.Sahibi bir Gaziantep'li ve doğal olarak mutfağın ana teması da Gaziantep.Türkiye'de her anlamda,gerek tencere yemekleri,gerek kebapları,gerekse tatlıları ve kahvaltısı ile Gaziantep benim en çok beğendiğim mutfaklar arasında yer alır.Burası da uzun zamandır namını hep duyduğum ama habitatım Avrupa yakası olduğu için şimdiye dek henüz tecrübe etmediğim bir mekandı. Sahan'ın Ataşehir'de,çok merkezi ve kıymetli bir lokasyonda bulunan ve zevkle döşenmiş müstakil  şubesinde bir öğle yemeği yeme ve tanışma imkanımız oldu.
Sahan'ı 1984 yılında devralan şimdi ki sahibi Tahir Tekin Öztan,yöresinin mutfağını temsil etmek ve bu mutfağı hakkı ile tanıtmak için çalışan,gayret eden samimi bir insan.Lakin zincir haline gelip işler büyünce yaşanan bozulmalar anladığım kadar,maalesef buraya da sirayet etmiş.Aslında daha iddiasız başka yerlerde yesem beğeneceğim lezzetler,Sahan adına ve vaad ettiği kaliteye yaraşmayacak düzeydeydi.Beklentim yüksek olduğu için yediklerim bana çok vasat geldi ve büyük sükut-u hayale uğradım.Yemeklerde genel bir lezzetsizlik,bir seri üretim tadı vardı.Etler yağsız ve kuruydu.Salata kış günü olmasına rağmen soğuk ve beklemiş bir haldeydi.Günün tek iyisi havuç dilimi baklava ve dondurma idi.Ama inşallah ya ben,ya da onlar kötü bir gününde olduğu için bu buluşma hüsran ile geçmiştir ve Sahan adına yakışır tatlar ile hizmet vermeye devam eder.



 











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder